Jump to content

Salutare, bine ai venit pe scuteristi.ro!

Logheaza-te sau Inregistreaza-te acum sa beneficiezi de toate avantajele forumului. Inregistrandu-te, vei putea sa discuti, sa postezi sa intrebi si sa primesti raspuns de la comunitatea scuteristi.ro.

Close
Blackfriday atv-de-vanzare.ro
- - - - -

Problema Boatian Nu Porneste ! Ajutor !


30 replies to this topic

#1 Guest_TatuajeBlondu_*

Guest_TatuajeBlondu_*
  • Guests

Posted 02 August 2014 - 07:27 AM

Salut tuturor :) am deschis acest topic deoarece am o problema foarte grava la scuterul meu boatian bt49qt-9 ...scuterul l-am achizitionat acum doua saptamani de la un prieten ... el mergea ... am mers doua zile cu el si dupaia nu mai pornea ... l-am desfacut si am constatat ca segmenti erau dusi ... camasa pistonului era noua pistonul era nou ... era murdar pe capul pistonului si la valve ... zgura ... i-am curatat tot ! i-am pus segmenti noi ! tin sa mentionez motorul este de 60cc ... segmenti noi de 44mm :) l-am montat corect ... l-am pus la punct ... da scanteie :) benzina este noua ,,, imi ajunge benzina in capul cilindrului .... dar nu porneste ... i-am bagat benzina pe la bujie ... nu da nici un semn de pornire ... nimic ... ulei are ... schimbat de mine 10w40 :) valvele le-am ajustat ... 0.05 admisie .. 0.08 evacuare ... le-am facut si mai mari si degeaba ... le-am lasat la 0.05 si 0.08 ... carburatorul desfacut curatat ... acul ponto imi inchide corect :) totul este pus la punct ... el tot nu imi porneste ... i-am curatat si bujia si degeaba ... nu stiu ce sa mai fac ... daca cineva ma poate ajuta ... eu cred ca este de la instalatia electrica ... Va rog frumos putin ajutor ! 



#2 Secret9432

Secret9432

    scuterist

  • Members
  • 107 posts
  • LocationDeva

Posted 02 August 2014 - 03:21 PM

Eu zic ca este CDI-ul...


Baotian - Top speed 70km/h,consum 2,2%


#3 Rooby

Rooby

    Om de baza

  • Moderators
  • 1,077 posts

Posted 02 August 2014 - 04:28 PM

Daca da scanteie e pus gresit la punct ;)


Cumpar scutere Sibiu!


:moto: Noua mea achizitie, " Kinroad xt200-18"

#4 Guest_TatuajeBlondu_*

Guest_TatuajeBlondu_*
  • Guests

Posted 03 August 2014 - 10:32 AM

Am facut exact cum spune aici ! http://intretineresc...are-supape.html .... l-am pus la punct ... posibil probleme cu Cdi-ul ... daca ii iau Cdi nou merge ? app cablu roz nu mai este ... l-a scos fostul proprietar ! 



#5 tamu1972

tamu1972

    scuterist senior

  • Members
  • 508 posts

Posted 03 August 2014 - 05:14 PM

trebuie la semnul magnetou dar pistonul sus,daca da scanteie nu e de la cdi,cricul lateral lai ridicat


calatorii pe 2 roti http://florin1972.blogspot.com/

#6 Ciprian-Yamaha

Ciprian-Yamaha

    Administrator

  • Administrators
  • 5,567 posts

Posted 04 August 2014 - 09:41 AM

Da, vezi sa nu fie cricul lateral pus, in acelasi timp bujia cum e, la culoare si restul?


Nu am semnatura, a zburat-o vantul.

 

 


#7 Guest_TatuajeBlondu_*

Guest_TatuajeBlondu_*
  • Guests

Posted 04 August 2014 - 09:50 PM

Bujia ar cam trebuii sa o schimb ... e neagra ... dar am curatat.o ... da scanteie ! daca da scanteie ar trebuii in mod normal sa porneasca ! sau macar un semn sa porneasca ... nici macar semn sa porneasca nu imi da ... si stiu ca la cric este un senzor ... eu cand il pornesc de obicei il pun pe cel din mijloc ... altfel nu pot sa dau la pedala ... dar nu cricul este problema ... nu imi da semn de pornire ... 



#8 tamu1972

tamu1972

    scuterist senior

  • Members
  • 508 posts

Posted 05 August 2014 - 04:14 AM

ai zis ca ai curatat supapele de calamina dar leai verificat sa inchida perfect daca tot lai desfacut


calatorii pe 2 roti http://florin1972.blogspot.com/

#9 Ciprian-Yamaha

Ciprian-Yamaha

    Administrator

  • Administrators
  • 5,567 posts

Posted 05 August 2014 - 08:21 AM

Daca e neagra, e si problema din carburatie.


Nu am semnatura, a zburat-o vantul.

 

 


#10 Rooby

Rooby

    Om de baza

  • Moderators
  • 1,077 posts

Posted 05 August 2014 - 11:26 AM

Iti zic eu ca nu e bine pus la punct ;)...Pune-i putina benzina in capul pistonuli si dai o pedala...daca porneste e din carburatie ;)


Cumpar scutere Sibiu!


:moto: Noua mea achizitie, " Kinroad xt200-18"

#11 Guest_TatuajeBlondu_*

Guest_TatuajeBlondu_*
  • Guests

Posted 05 August 2014 - 05:52 PM

A pornit :D problema era bujia ... acuma alta problema nu sta pornit ... l-am incalzit putin am reglat aerul si relantiul ... mergea ce mergea :D am mers sa zic 500 metri si s-a oprit ... nu mi-a mai pornit iara ... am scos bateria de pe masina l-am pornit cu bateria dupa cateva incercari ... am mers pe el imi da in ..gat.. ce sa fac ca nu mai suport ! si supapele le-am curatat ... le-am deschis si le-am curatat si acolo ... de verificat daca inchid nu am verificat,,,, trebuie sa scot chiuloasa si sa pun puna benzina acolo ... si daca imi tine benzina inseamna ca inchid ... si daca se scurge foarte usor usor mai sunt bune ?

 



#12 Ciprian-Yamaha

Ciprian-Yamaha

    Administrator

  • Administrators
  • 5,567 posts

Posted 06 August 2014 - 08:49 AM

Filtrul e ok? Fa un test si fara filtru de aer.


Nu am semnatura, a zburat-o vantul.

 

 


#13 Guest_14429_*

Guest_14429_*
  • Guests

Posted 06 August 2014 - 10:10 PM

Filtru de aer este nou nout ! nu inteleg acuma porneste il accelerez nu face nimic ! i-am facut aerul la 2 jumate 3 4 5 ture da-l in puscarie si nimic ... dupa ce se incalzea motorul bine-nteles .... si cand se incalzeste motoru ... merge ca dracu ii dau mai mult aer si nimic ... relantiul strans blana ... si imi sta degeaba accelerez si nimic ... abia dupa 10 secunde imi pleaca roata ... si merge aiurea rau ..... si imi inegreste bujia .... ulei nou 10w40 motul .... ulei am nuprea scoate fum ... si mai nou va zic una noua ... imi da rateuri ... si prin carburator ... nu numai pe toba ... are ceva dar nu imi dau seama ce ca am facut tot ce era posibil ... am scos si filtru de aer si nimic tot la fel face ... i-am reglat azi toata ziua aerul si nimic ! tot asa merge ... face figuri .... sa ii schimb carburatorul ? 



#14 Guest_TatuajeBlondu_*

Guest_TatuajeBlondu_*
  • Guests

Posted 07 August 2014 - 12:09 AM

Tin sa mentionez un aspect grav ... am vrut sa ii verific azi nivelul de ulei ... cand l-am schimbat am pus undeva in jurul 800ml ... azi cand am deschis capacul la ulei ... pus pe cricul mijlociu ... a dat peste ... a curs vreo 200 ml de ulei sa zic si era cam negru ... plus ca nu mai era chiar asa grosut ... semana putin cu apa :))  ... este posibil sa-mi fii curs benzina in baia de ulei ? nu vreau sa explodez :)) maine o sa-i schimb uleiul sa fiu sigur ! Ciudata chestia cu carburatorul care imi da rateuri si scoate fum pe gura de la aer ! nu am mai vazut asa ceva ! imi da rateu in carburator si moare :)) ! tin sa mentionez nu mai am filtru de benzina ! furtun direct de la robinetul vacumizator ! bujia noua ... mi-a facut-o neagra ... il accelerez pe cric si pleaca foarte greu si nu merge foarte tare ... si cateodata accelerez maxim si sta la relantii =)) am cateva cunostinte mecanice ... dar aici sunt putin cam depasit ! incerc sa va dau cat mai multe detalii ! sa imi puteti da sfaturi cat mai exacte ! Asfalt uscat tuturor si astept cat mai multe sfaturi va rog ! :)



#15 tamu1972

tamu1972

    scuterist senior

  • Members
  • 508 posts

Posted 07 August 2014 - 03:53 AM

pompa de vacum e bulita,schimbo sau pune pe direct


calatorii pe 2 roti http://florin1972.blogspot.com/

#16 Guest_TatuajeBlondu_*

Guest_TatuajeBlondu_*
  • Guests

Posted 07 August 2014 - 02:04 PM

As pune.o pe direct singura problema nush cum ... ca la vacum am cam mare gaura la rezervor ... sa ii scot vacumizatorul ... si tot asa imi face ... nush ce sa ii mai fac putin ajutor va rog ! 



#17 Rooby

Rooby

    Om de baza

  • Moderators
  • 1,077 posts

Posted 10 August 2014 - 10:31 AM

La tine nu inchide cuiul pontou cum trebuie....deaia ti-l inneaca si nu sta la relantiu...si deaia ai gasit benzina in ulei...


Cumpar scutere Sibiu!


:moto: Noua mea achizitie, " Kinroad xt200-18"

#18 Guest_TatuajeBlondu_*

Guest_TatuajeBlondu_*
  • Guests

Posted 10 August 2014 - 01:28 PM

Am verificat cuiul ponto ! inchide ... problema dupa parerea mea este la tacheti ... nu am lere sa ii reglez ... si posibil de la cuiul de la membrana carburatorului sa-mi dea prea multa benzina ... nu am mai avut timp sa il reglez ... imi da rateuri pe carburator si multe rateuri pe teava de esapament ! am si un video ... o sa-l postez pe youtube si o sa-l las intr-un comment poate va da-ti seama ce si cum si poate ma ajutati si pe mine :)



#19 Sigmaringen

Sigmaringen

    scuterist incepator

  • Members
  • 165 posts

Posted 10 August 2014 - 01:31 PM

Guest_TatuajeBlondu_*...... ca orice scuter, văd că şi al tău ştie să-ţi dea bătăi de cap ; se pare că eşti pus la "grea încercare"..... S-o luăm pe rând......

Pompa cu vacuum.....este pompa ce face alimentarea cu benzină a carburatorului. Este legată cu un furtun de chiulasă, de la care ia "pulsaţiile" produse de diferenţele de presiune generate de lucrul supapelor..... Prin aceste pulsaţii, pompa aduce în jeturi benzina de la rezervor, la camera de nivel constant al carburatorului, trecând-o prin filtrul de benzină, înainte de carburator....

  Această "pompă" are şi rolul de robinet de închidere / deschidere a circuitului benzinei de la rezervor la carburator !

  Defectarea pompei poate fi dată de perforarea membranei ei, fapt în urma căruia nu mai poate sesiza depresiunile primite de la chiulasă, rămânând inertă.....ce este mai rău, e că această pompă de vacuum se poate defecta (sau pe vreme foarte rece - bloca, aşa cum am băţit eu la -12 grade celsius) în poziţia "deschis", lucru ce duce la scurgere permanentă de benzină din rezervor, spre carburator, unde când camara de nivel constant va fi închisă de cuiul pontou ridicat la maximum de plutitorul acestei, va duce la deversarea din carburator spre tubul de aer ce vine de la carcasa filtrului de aer.....va curge pe acest tub în carcasa filtrului de aer şi de aici va face..."baltă" pe jos, sub zona în care e montat filtrul.....

   Această pompă de vcuum, poate fi înlocuită cu un "robinet" ca la motociclete !

CHIULASA şi SUPAPELE.....Dacă umblii la supape şi le cureţi de calamină, vezi să nu le zgârii pe zona "scaunului", adică pe acea zona cu care supapa se aşează în timpul lucrului în "scaunul" chiulasei..... Pentru a fi sigur că nu "suflă", fiecare supapă trebuie "şlefuită"......adică...pe gulerul supapei se pune o pastă abrazivă, fină, de şlefuit (e de culoare verde), după care supapa se introduce cu coada ei prin gaura din chiulasă, la locul ei, ca şi când ai monta-o la loc ; cu chiulasa prinsă în menghină şi supapa la locul ei, prinzi coada supapei într-o mandrină (ca să ai un suport bun) pentru a începe şlefuirea, prin mişcări cu mâna, de răsucire, stânga-dreapta, în timp ce cu cealaltă mână ţii apăsată supapa în zona centrală a ei (faţa care stă spre piston). Această operaţiune o poţi face şi prinzând coada supapei cu o bormaşină, dar atenţie la turaţie, să fie potrivită, iar supapa foarte bine apăsată de "scaun".

  Când consideri că s-a şlefuit destul, scoţi supapa, o cureţi/ştergi foarte bine, acelaşi lucru făcându-l şi cu scaunul din chiulasă. După ce termini şlefuirea ambelor supape şi le cureţi/speli, le montezi în locaşele lor şi faci "proba etanşietăţii"...... Cu chiulasa întoarsă cu camera de ardere în sus, torni benzină în ea....şi ca să vezi mult mai repede dacă "suflă" e bine să dai cu un jet de aer de jos, dinspre coada supapelor, pentru a vedea eventualele bule de aer, ce pot apare în masa de benzină, dacă supapele nu închid.......asta cu bulele de aer îţi şi arată ZONA ÎN CARE SUPAPA NU CALCĂ perfect în scaun.

Rateurile în carburator....De principiu, la orice motor în patru timpi, rateurile apar în galeria de admisie (către carburator) sau în colectorul de evacuare.......şi asta ca simtom al momemtului aprinderii (avansului aprinderii), adică scânteia produce expolzia înaintea pistonului ajuns la PMS (punctul mort superior) cînd supapa de admisie nu s-a inchis complet, e pe finalul închiderii sau scânteia produce explozia când deja supapa de evacuare începe deschiderea, astfel că expolzia e mai mult în colectorul de evacuare.

  La tine se poate să ai o mică diferenţă la punerea la punct a aprinderii, verific-o şi fă-o să fie "la fix", pentru că aici nu avem acel "avans vacuumatic" cum aveau turismele cu carburator....

Baia de ulei inundată cu benzină..... S-o luăm pas cu pas....primul ce închide admisia benzinei în carburator este cuiul pontou, care poate nu l-ai remontat bine sau cumva i-ai făcut un reglaj defectuos şi nu se mai închide bine, permiţând o curgere continuă (bazată pe gravitaţie) a benzinei în carburator de unde se scurge pe unde apucă..... Să nu cumva să ai şi plutitorul defect (cu benzină în el şi fiind mai greu nu mai închide deloc).

  Dacă...cuiul pontou e blocat....şi benzina inundă, se pare că şi pompa vacuumatică este defectă sau blocată pe "deschis" de permite accesul benzinei permanent....


  • Rooby likes this

#20 Sigmaringen

Sigmaringen

    scuterist incepator

  • Members
  • 165 posts

Posted 10 August 2014 - 01:39 PM

Guest_TatuajeBlondu_* .......   În timp ce scriam eu a apărut şi postarea ta. Dacă nu ai lere pentru reglaj (şi nu ai răbdare până mâine ca să-ţi iei un set de lere de pe la "ruşi" - din piaţă), poţi folosi o metodă "băbească".....ulilizează lame de ras. Grosimea unei lame este de 0,1 mm, adică o zecime......  Suprapui cinci lame şi ai "lera"...... :)





Reply to this topic



  


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users